10 ситуации, в които е-обученията са (по-)добър избор
Еволюиращите клиентски очаквания правят услугите и вътрешни процеси – все по-сложни, а служителите сменят длъжности все по-често.
Очевидно, тези условия изискват непрекъснато актуализиране и разширяване на знанията и уменията. Това е непостижима цел, ако се разчита само на неформален обмен на знания и естествено трупане на опит в практиката. Резултатът може да бъде дисбаланс между амбициите и плановете на организацията и реалната подготовка и представяне на хората, от които зависи реaлизацията им!
Какво можете да направите?
Първо, да идентифицирате дейностите в организацията, за които е критично да се въведат формални механизми за изграждане на знания и умения и второ, да установите какви точно механизми за учене ще са най-подходящи за съответния вид дейност! Ето например, в кои случаи използването на онлайн обучения могат да се окаже най-полезно:
- Когато трябва да обучите голям брой хора едновременно с едно и също или сходно съдържание. Например нови продукти и услуги, стандарти за обслужване, вътрешни правила, нови процеси и др..
- Когато се налага да представяте едно и също съдържание на отделни служители или малък брой хора. Например въвеждащи програми за нови служителите или за нови мениджъри, обучения по безопасност…
- Когато искате критични послания, знания или друга важна информация да достигне до хората в унифициран, и ясен вид. Например онлайн обучения свързани с организационни ценности, компетенции, различни УЧР процеси и др.
- Когато не разполагате с достатъчно треньори, учебни зали и оборудване, за алтернативно провеждане на присъствени програми. Можете да помислите например за виртуална класна стая!
- Когато географската разпокъсаност на екипите прави логистиката на алтернативна присъствена програма прекалено сложна и скъпа.
- Когато искате да спестите време на обучаващите се. Времето свързано с провеждане на онлайн обучения е с 30-60 % по-кратко от времето необходимо за аналогични присъствени обучения.
- Когато искате да проследявате прогреса в знанията и уменията на обучаваните чрез тестове.
- Когато обучаваните биха имали полза от неограничен достъп до структурирано учебно съдържание. Например, за да могат служителите винаги при необходимост лесно да открият и да си припомнят последователността за работа с даден софтуер, УЧР процес и др..
- Когато предпочитаният индивидуален стил на учене и възприемане насочва към електронни форми на учене.
- Когато за обучаваните е важно да разполагат по-гъвкаво с времето си и да имат повече контрол върху процеса на обучение. В тези случаи, могат да се прилагат смесени програми, комбиниращи най-доброто от онлайн и присъствените форми на учене.
Кои от тези ситуации са налице във вашата организация? Какви действия можете да предприемете?